Пепі Довгапанчоха


Тема.  . Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха» Образ головної героїні.
Мета: продовжити ознайомити учнів із творами письменниці, допомогти зрозуміти його ідейно-художні особливості, вчити учнів розуміти зміст понять «героїчний учинок», «подвиг»; розвивати критичне мислення учнів, їхню емоційну сферу, уміння аналізувати твір, оцінювати вчинки, робити висновки; виховувати почуття небайдужості, активну життєву позицію, готовність до героїчних учинків.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель.  Ті твори, які ми читали, написані давно, хоча не втратили
свого значення й донині, пройшовши випробування віками. а як
же тепер? час народних казок минув, мрії людей про чоботи-скороходи, літак-килим, скатерть-самобранку, чарівне дзеркальце вже збулися. Про що ж писали дитячі письменники у ХХ столітті, що пишуть у ХХі? Фантазія людей невичерпна, і життя підказує все нові й нові сюжети. Саме в ХХ столітті «народилися» улюбленці всієї дітвори Вінні-Пух і П'ятачок англійського письменника ала-на мілна, нільс Хольгерсон з «Дивовижної подорожі нільса Холь-герсона з дикими гусьми Швецією» Сельми лагерлеф. До речі, це єдина дитяча книга у світі, за яку автору вручили нобелівську премію. і це не просто книга, казка, а захоплюючий підручник з географії, зоології, ботаніки та історії Швеції. У ХХ столітті з'явилася і Пеппі Довгапанчоха, малюк і Карлсон, герої також шведської письменниці Астрід Ліндгрен , і маленькі гобіти Дж. Р. Р. Толкіна, і мумі-тролі С. Топеліуса-молодшого, і маленький Принц а. де Сент-екзюпері, і багато інших.
нарешті, згадаємо книги про пригоди маленького чарівника Гаррі Поттера Дж К. ролінґ, які розійшлися в усьому світі мільйонними
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Що ж, ви всі засудили вчинок чоловіка. Це справедливо. Але мені хотілося б, щоб ви склали пам’ятку для  цього чоловіка і для самих себе «Як здійснити подвиг».
Гадаю, нам допоможе у цьому відомий твір шведської письменниці Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха» ( розділ  «Пеппі стає рятівницею»).
ІІІ.Оголошення теми та завдань уроку
ІІ Актуалізація опорних знань.
Евристична бесіда.
-         Хто така Пеппі Довгапанчоха й чому вона живе сама?
-         Що було дивного у дівчинки? Чому?
-         Чому Пеппі завжди щось вигадує, фантазує,обманює, говорить якісь нісенітниці?
-         Чому Пеппі завжди намагається привернути до себе увагу?
-         Чи сподобалася вам Пеппі? Чим саме?
ІІІ Оголошеня теми та мети уроку.
Одного разу донька Астрід захворіла і сиділа сама вдома, адже мама завжди була заклопотана і дівчинка придумала собі друга – це був маленький товстеньки чоловічик який вмів літати і ховатися за картинами, коли хтось заходить.Астрід написала книгу про Карлосона який живе на криші, разом із донькою вона вигадала і Пеппі Довгупанчоху, а коли зламала ногу і лижала у ліжку, записала книгу про дівчинку. 1945 році книга вийшла у друк і стала улюбленую для багатьох поколінь.  часто перекладалася і перевидавалася різними мовами, завоювала премії на багатьох конкурсах. Популярність Астрід була великою, що ще за життя їй було встановлено три памятника.
Пеппі Довга панчоха - одна з найбільш фантастичних героїнь Астрід Ліндгрен. Вона робить все, що хоче. Спить з ногами на подушці і з головою під ковдрою, повертаючись додому, задкує всю дорогу задом, тому що їй не хочеться розвертатися і йти прямо. Але найдивовижніше в ній те, що вона неймовірно сильна і моторна, хоча їй всього дев'ять років. Вона носить на руках власного коня, яка живе в її будинку на веранді, перемагає знаменитого циркового силача, розкидає в сторони цілу компанію хуліганів, які напали на маленьку дівчинку, спритно виставляє з власного будинку цілий загін поліцейських, прибулих до неї, щоб насильно забрати її в дитячий будинок, і блискавично закидає на шафу двох громив злодіїв, які вирішили її пограбувати. Однак у розправах П. Д. немає ні злості, ні жорстокості. Вона на рідкість великодушна зі своїми поваленими ворогами. Осоромитися поліцейських вона пригощає щойно спеченими булочками.
А сконфуженим злодіїв, що відпрацьовують своє вторгнення в чужий будинок тим, що вони всю ніч танцюють з П. Д. твіст, вона великодушно нагороджує золотими монетами, цього разу чесно заробленими ними, і радо пригощає хлібом, сиром, шинкою, холодною телятиною і молоком . Причому П. Д. не тільки на рідкість сильна, вона ще й неймовірно багата і могутня, адже її мама - ангел на небі, а тато - негритянський король. Сама ж П. Д. живе разом з конем і мавпочкою, паном Нільс-соном, у старому напіврозваленому будинку, де вона влаштовує справжні королівські бенкети, розплющуючи качалкою тісто прямо на підлозі. П. Д. нічого не варто купити для всіх дітей у місті "сто кіло льодяників" і цілий магазин іграшок. По суті справи, П. Д. не що інше, як мрія дитини про силу і шляхетність, багатство і щедрості, могутність і самовідданості. Але от дорослі П. Д. чомусь не розуміють. Міський аптекар просто лютішає, коли П. Д. запитує його, що потрібно робити, коли болить живіт: жувати гарячу ганчірку або лити на себе холодну воду.
А мама Томмі і Анніки говорить, що П. Д. не вміє себе вести, коли та в гостях одна заковтує цілком вершковий торт. Але найдивовижніше в П. Д. - це її яскрава і буйна фантазія / яка проявляється і в тих іграх, які вона вигадує, і в тих дивовижних історіях про різні країни, де вона побувала разом з татом, капітаном далекого плавання, які вона тепер розповідає своїм
Обмін враженнями про прочитане.
-         Який вчинок Пеппі вам найбільше сподобався?
-         Пригадайте, якою на вигляд була Пеппі?
Заповнити таблицю.
Реальне                              Фантастичне
Асоціативний вибірковий диктант.
Виберіть ті слова які найбільше підходять до героїні.
Буря, дивна, освідчена, спокійна, самотня, фантазерка,серйозна, вигадниц, артистка, чемна, вразлива.
Завдання для групи «Експерти»
ü Знайти у тексті підтвердження визначених особистих якостей Пеппі  Довгапанчоха. Зробити висновки.
Орієнтовне виконання завдання
Особисті якості Пеппі
Приклади з тексту
Небайдужа, добра, рішуча
Пеппі не залишилась осторонь. Вона не вагалася жодної хвилини, відразу кинулася на допомогу дітям.
Смілива, мужня, безстрашна, ризикована
Не злякалася забратися на високе дерево, пройти по дошці на великій висоті, увійти в палаючий будинок, винести звідти дітей, навіть продемонструвала свою сміливість, танцюючи  на вузькій дошці.
Винахідлива, кмітлива
Здогадалася використати для врятування хлопчиків дерево, мотузку, дошку. Знайшла можливість залізти на дерево за допомогою пана Нільсона.
Вміла і вправна
Вміло закріпила мотузку на дереві, розмістила дошку. Прив’язала врятованого хлопчика  міцним вузлом.
Закріплення знань та вмінь учнів.
Міні – диспут «Що означає бути справжньою леді» і чи потрібне це у сучасному житті?
VІ. Домашнє завдання. Склати усну пам’ятку для Пеппі Довгапанчоха «Як стати справжньою леді?»

Комментариев нет:

Отправить комментарий