Марк Твен



Тема уроку:  Повість М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» - повість про дітей і для дітей.

Мета уроку:
·            повторити вивчений матеріал,  вчити учнів вмінню аргументувати свою точку зору, формувати позитивне світосприйняття;
·            розвивати усне монологічне мовлення, вдосконалювати навички роботи з текстом; збагачувати словниковий запас, розвивати творчу уяву, образне мислення й акторські здібності;
·            виховувати інтерес до книги.

Обладнання:
·            портрет М. Твена,
·            ілюстрації учнів до повісті,
·            картки,
·            інструкції щодо роботи в групі,
·            мультимедійна презентація.

Тип уроку: узагальнення й систематизації  знань
Хід уроку.
І. Організаційний момент.          
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку (зошит, підручник, лист паперу).
ІІ. Мотивація:  Презентація у вигляді відеоряду  предметів, які мають  відношення до твору                           
М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» (відро з фарбою, щур, печера, Біблія, цвинтар, ріка, пам’ятник  у м. Ганнібал, корабель, рукостискання, портрет М. Твена).
Питання до класу: Як ви думаєте, чи можна поєднати такі різні речі і предмети?
(орієнтовні відповіді учнів: - Ці речі можна поєднати в літературному творі.  Ці речі і предмети згадуються у творі М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» ).
Вчитель: Так, ви правильно сказали, що всі ці предмети відігравали певну роль у житті головного героя повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра».
ІІІ. Оголошення теми уроку, постановка мети.
Вчитель: Сьогодні тема нашого уроку «Пригоди Тома Сойєра» - повість про дітей і для дітей. Підсумковий урок по твору. І наша мета: перевірити ваші знання змісту тексту і підсумувати вивчене з теми, розвивати усне моногогічне мовлення, вдосконалювати навички роботи над текстом, збагачувати словниковий запас, виховувати інтерес до читання.
ІV. Етап перевірки знань та навичок.
1.          Диктант (учні виконують на окремих листках)
І вар.
Яким чином ці цифри пов’язані з життям письменника М.Твена?
1835 р.- ( народився письменник)
12 років – ( залишився без батька )
1861-1865 рр. – ( Громадянська війна в США )
1867 р.-  ( відвідав Україну )
50 доларів – ( знахідка …)
1910 р.- ( смерть  М.Твена )
ІІ вар.
Яким чином ці географічні назви пов’язані із життям письменника М.Твена?
Флорида – (місце народження )
Невада – ( шукав золото )
Місісіпі – ( працював лоцманом )
Ганнібал – ( жив з батьками )
Одеса – (відвідав Україну )
Ніагарський водоспад – ( перша  принада Америки )
2.          Літературний диктант
Якщо згодні з твердженням – ставте +,  не згодні -.
1.          Том не  хотів йти до школи і придумав, що у нього серцевий напад. ( -)
2.          Том з великим задоволенням ходив до недільної школи.(-)
3.          Всі городяни містечка хотіли бачити Гека Фінна другом своїх дітей.(-)
4.          Том в школі сидів з дівчинкою Беккі.(+)
5.          Том і Гек опинились  вночі на кладовищі, бо хотіли вивести бородавки.(+)
6.          Сід був близьким другом Тома і між ними було повне взаєморозуміння.(-)
Ми з вами вже повторили завдяки диктантам відомості про автора та згадали текст твору. Тепер попрацюємо в парах.
3.Робота в парах «Візаві».
Завдання: Скласти та записати запитання по тексту повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра». Обмінятись листками і дати відповідь на запитання іншого учня (усно).
Завдання оцінюється в 1 бал і 1 бал ви можете отримати за правильно сформульоване запитання при перевірці. На виконання вправи 3 хв.
4. Робота в групах.
Учні можуть обирати групу за різними принципами (за кольором, героями твору, порами року).

Завдання №1: ( для всіх груп )
Підібрати по 2 цитати із тексту з  описом будь – якого героя, місця чи події,не називаючи його. Прочитати або інсценізувати  іншій групі,а  вони повинні дати відповідь.
За кожну правильну відповідь команда отримує по 2 фішки.

Завдання №2
1 група
Відновити хронологічну послідовність подій:
1.          Нагорода Тома у недільній школі.
2.          Том фарбує паркан.
3.          Загибель індіанця Джо.
4.          Том і Гек на цвинтарі.
5.          Пригоди на острові.
6.          Том у суді.
7.          Загадкові події в печері
8.          Пошуки скарбів

2 група   Скласти кросворд із 7 слів
     3 група Віднови подію
Визначити за опорними словами, про який епізод твору йдеться:
·            Острів, пліт, люлька, багаття, сум.
·            Квітка, заручини, гріфельна дошка, поцілунок.
·            Проповідь,  пудель, жук, скавучання, сміх.
·            Кладовище, вбивство,  присяга, чорний кіт.
·            Стогін, болячка, зуб,  гангрена.
·            Лопата, північ, будинок з привидами, розбійники.

Фізкультхвилинка.Австралійський дощ.
5. Вправа  «Хто уважніший? »
Завдання для всіх учнів.
Із  переліку  предметів виписати  ті, що отримав Том, як винагороду,за те, що дав можливість хлопцям фарбувати свій паркан:
Персик,  12 скляних кульок, футбольний м’яч, паперовий змій, синє скельце від пляшки, чорний кіт, ключ, пташка, яблуко, дохлий пацюк на мотузці, крейда, олівці, шість пістонів, олов’яний солдатик, конструктор LEGO, собачий нашийник.
А тепер ваше завдання: дописати самостійно «коштовності», які рахував Том і яких немає в переліку. (Ще 9 шт.) Всього 19 предметів.
6.Підсумок уроку.
1.          . Інтерактивна вправа «Обери позицію»(можна вправу зробити письмовою або усною )
Чи сподобався Вам твір?
Так                              Чому?                                         Ні?
(Вислухати позицію 3-4 учнів).

2.Бесіда за запитаннями:
Що повторили?
Над чим працювали?
Які вправи виконували?
Що досягли?
7.Оцінювання:
-              зібрати листки із роботами на перевірку.

6. Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи по творах Р. Бернса і М.Твена; написати відгук на прочитану книгу «Пригоди Тома Сойєра»

Комментариев нет:

Отправить комментарий